Thursday, March 17, 2011

Rumah Pertama Aku...Anda ... & Dia

Semalam otw balik dari pasar malam semalam..lalu depan blog rumah aku...tetiba ternampak banner to sale/to let.. apa lagi aku n hubby dok salin no phone..balik rumah kitorang try call tapi yang angkat chayanunalip...aku tanya dia..dia owner rumah yang nak jual tu ker...dia ingat aku salah dail number terus dia letak phone...frust haku....aku sms dia tanya...selang 10 minit dia sms dia kata nak sewakan jer....

Dalam hati kalau dah nak sewa kenapa gi letak banner to sale/to let...dan aku buat assumption aku rasa dia tak nak jual pada org melayu melainkan jual dengan bangsa dia sendiri jugak....

Cuba korang tengok sekeliling korang kan....berapa ramai chayanunalip yang ada rumah dan kebanyakkannya rumah mewah/teres/banglo...ramaikan dan majoritinya kaum dia..dan berapa ramai orang-orang kita melayu yang duduk rumah flat/PPRT/rumah murah dan sebagainya...

Seolah-olah orang kita tak mampu nak beli rumah mewah...dan kalau ada pun cuma 2-3 kerat jer....dan yang beli rumah mewah2 pun nun di hujung2 tanjung kat jin betendang (bak kata pepatah mak aku) kalau dekat kawasan bandar ni escpecially kat Lembah Klang ni berapa kerat sangat lerr..

Korang setuju tak dengan assumption aku tu.....eii geram geram...kalau korang ada harta janganla sesekali jual dengan kaum *$%.....*


Rumah idaman

p/s : ada tak sapa-sapa nak jual rumah kat aku....jangan yang bertingkat2 sudah ler...elergik rumah bertingkat2

0 comments:

Post a Comment

 

Jura Rahim Template by Ipietoon Cute Blog Design and Waterpark Gambang