Monday, March 7, 2011

Singapura Diserang Epidemik Batuk,Demam Dan Sakit Tekak. Malaysia???

kredit to mr google


Friday, January 21, 2011



SINGAPURA ISTYIHAR BATUK, SAKIT TEKAK DAN DEMAM SEBAGAI EPIDEMIK: 20,000 PENDUDUK DAPATKAN RAWATAN SETAKAT INI


KENAIKAN mendadak pesakit mengalami batuk, sakit tekak dan demam di Singapura, telah memasuki tahap epidemik atau wabak.

Ini berikutan hampir 20,000 pesakit mendapatkan rawatan di Poliklinik negara itu sehingga kini dan kenaikan mendadak pesakit dikesan apabila angkanya mencecah 3,341 orang sepanjang minggu lalu.

Jumlah itu meningkat berbanding 2,842 orang pada minggu sebelumnya. Di negara itu, jumlah pesakit yang didafttarkan melebihi 17,032 orang bagi satu-satu jenis penyakit akan dikatogerikan sebagai wabak.


Kini angka itu dijangka akan terus meningkat dan Kementerian Kesihatan telah mengambil langkah perlu menangani wabak Acute Respiratory Infection (ACI) itu yang dikatakan datang menyerang rakyatnya secara tiba-tiba.-ST

Sumber : MutiaraIndahSpa



 Malaysia...memang dah melanda dah...dan dah banyak sangat yang kena terutama kanak-kanak. salah seorangnya anak saya NIA ZAHRA...kesian sejak dari 5 bulan hinggala sekarang 10 bulan demam, batuk, selsema silih berganti.Kesian kat budak kecik....minggu lepas seminggu demam sampai lepek...bawak ke Ampang Puteri jumpa Dr. Lim (Dr ni bagus untuk kanak-kanak) nasib baik tak kena tahan wad pada mulanya Dr. suggest tapi nasib baik dia kasi choice untuk injection takdela kena tahan wad....kalau tak kesian anak ibu...tak sanggup rasanya tengok budak kecik duduk kat wad..dah tentu kena cucuk sana cucuk sini....tak sangguupppp...

0 comments:

Post a Comment

 

Jura Rahim Template by Ipietoon Cute Blog Design and Waterpark Gambang